terug naar het overzicht

Vlissingse Haringparty doneert flink aan goede doelen

foto's Hans Colijn

Donderdag 15 juli is er bij de Vlissingse Haringparty een flink bedrag ingezameld voor verschillende goede doelen: Phila Agaat, Vrienden van Sophia en Humanitas Kinderkamp. De veiling van het eerste Vlissingse vaatje haring leverde een bedrag van € 5.500,- op. In totaal is er met de verkoop van tickets, de veiling en verloting van kunstwerken en sponsorbijdragen € 9.250,- ingezameld. De opbrengst van één kunstwerk kwam ten goede aan Mission to Seafarers.
Tijdens de Vlissingse Haringparty was er speciale aandacht voor Bert van Hoepen. De voormalig directeur vastgoed van de Koninklijke Schelde Groep in Vlissingen werd in het zonnetje gezet vanwege zijn vijftien jaar lange steun bij het organiseren van de Vlissingse Haringparty.

Culinaire netwerkgelegenheid
De Haringparty Vlissingen is zowel een culinaire netwerkgelegenheid als een goede-doelen-evenement. Het evenement werd dit jaar voor de negentiende keer georganiseerd door Lions Club Vlissingen in samenwerking met achttien sponsors.

Meewerkende kunstenaars
Maar liefst negen kunstenaars stelden hun werken ter beschikking aan de veiling en verloting. Deelnemende kunstenaars waren: Lex de Meester, Frank van der Meijden, Hein Naerebout, Jos Pielage, Bob Pingen, Jan de Quelery, Leon Riekwell, Nathalie van Terheijden en Ludo van Well.

Organisatie en sponsoren
De Haringparty wordt mede mogelijk gemaakt door een enthousiaste groep van sponsoren. Bij deze editie bestond deze uit:

Access World
Amels
Auto Poppe
C-Port
Damen
Golden Tulip Strandhotel Westduin
Havenwerk BV
Rabobank Walcheren/Noord-Beveland
Scheepswerf Reimerswaal
Schipper Groep
Sligro Food Group
Stoffels Bleijenberg
STT B.V. / ZMC B.V.
Supermaritime Nederland
Yellow and Finch Publishers
VDS Staal- en Machinebouw
Vesta Terminal Flushing B.V.
Zeeland Seaports